July 2, 2015

Impossible is possible

Bismillah.

Aku masih teringat lagi kisah seorang sahabat, bila aku tertanya tentang bagaimana nak tahu orang yang kita suka tu orang yang sebetulnya untuk kita. 

Lantas, sahabat itu bercerita,
"Amie, saya ada berminat dengan seorang ikhwah ni. Saya memang minta doa kat Allah supaya Allah lintaskan nama saya dalam hati dia. Lama-lama, memang betul. Dia akhirnya yang taqdim saya."
And i was like tercengang jugak la. Sebab tak sangka kisah orang penuh karamah ni berlaku terhadap kawan baik sendiri je. And kawan aku tu memang solehah laa..


*         *          *

Aku selalu rasa nak putus asa dengan 'dia' yang jauh lebih baik daripada kita. 
Inferior.
Kalau aku taqdim komfem kena tolak.

Even dah dengar cerita kawan sendiri pun, still boleh terlintas macam ni,"hmm, takkan lah dia nak taqdim aku.."

Astaghfirullah. Cepat-cepat aku istighfar.
Betapa aku tak yakin dengan kuasa doa tu.

Sebenarnya bukan tak yakin, tapi takut kita berharap sangat akhirnya kita kecewa.


*         *          *

Aku sebenarnya yang selalu lupa, yang Allah itu pada sangkaan hambaNya!
semakin kita tak yakin, semakin tak diterima doa kita.
Sedangkan Allah itu punya segala kuasa nak tukar benda impossible jadi possible.
Dan kena ingat yang Allah itu lebih tahu jika Dia tak jadikan benda tu possible, mesti ade benda yang lebih baik Allah nak bagi kat kita.

Ingat, Allah itu pada sangkaan hambaNya.

Teruskan berdoa amie. You know He can turn impossible things possible!
Your part is to BELIEVE IN HIM!




p/s: terima kasih kat seorang sahabat ni, selalu sangat suruh berdoa. selalu! esp bila dia rasa aku dah sangat putus harapan.. ya DOA!


No comments: