March 12, 2015

warna

kadang-kadang, aku rasa putus asa dengan orang keliling aku.
aku rasa nak habis belajar cepat-cepat.
tak nak dah menghadap orang-orang 'sakit' kat sini.
rasa nak cepat-cepat pergi dan mulakan hidup baru...

baru sahaja post lepas aku ceritakan tentang orang tak suka aku,
minggu lepas, ditambah lagi dengan kutukan-kutukan belakang yang aku terima.
depression tahap kaw-kaw sampai prof tegur dalam kelas, aku terus menangis laju.

"i'm sorry doctor, i have another problem."

hati berbolak-balik dan memberontak tak mahu ke kelas.
akhirnya aku ambil juga cuti sehari dan membawa diri.
hari seterusnya, nak pergi kelas, pagi tu menangis lagi.
aku tak tahu,"class is no more fun"

aku dah tak de semangat nak teruskan hari-hari mendatang.
aku mahu lari dari sini.

susahnya nak control depression !












tapi kadang-kadang itu, tak mampu nak menandingi yang selalu..
iaitu selalu rasa bahawa aku akan merindui sahabat-sahabat di sini...
selalu rasa bahawa aku pasti akan rindu dengan adik-adik di sini...
ya, itu aku pasti.
seharusnya aku menghargai masa yang tinggal ni dengan orang yang menghargai aku.

terima kasih kalian yang mewarnai kehidupan aku di sini.

:')

3 comments:

humaira said...

You might feel unwanted and unworthy to one person, but you are priceless to another. Don’t ever forget your worth. Spend time with those who value you. No matter how good you are to people, there will always be one negative person who criticizes you. Smile, ignore them, and carry on.


be strong amie. :)

Unknown said...

amie :)
be strong. when you feel like you want to run from everyone, the best is to run to Him, say and ask for everything you need, and somehow you will find that you're stronger than you what you think you are. :)
Infiruu!

Hanisah Ishak M.D said...

amie.

sit back and relax.

we cant please everybody.

finish ur study and serve for ur country. we are waiting for u.

doctors life is more complicated than what you have been through.

sollu3alan nabiy.