July 24, 2015

Legend

Aku tak gemar orang panggil aku legend.
(ok certain2 orang je kot panggil especially juniors. batchmates aku sendiri tak suka aku overly attached dengan jawatan tak reti-reti nak turun nih haha)

Sebab rasa sangat yang diri ni suka update apa kerja yang diri sendiri buat.
Kadang kita just nak share saat-saat indah waktu universiti je, tapi orang lain duk perhati jugak rupanya.

Sebenarnya kawan-kawan aku ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lagi yang legend.
walaupun dah 6th year, still jadi AJK-AJK program.
cuma depa ni jenis senyap je
takde cerita kat facebook dorang jadi AJK.
haha okay aku ni yang outspoken sangat -_-
my bad..

So post ni dibuat khas sebagai apresiasi sebahagian drpd kawan-kawan aku yang boleh kata legend juga. tapi sebab dorang pegang program yang semasa, and aku pegang unit yang satu sesi, maybe sebab tu kot aku nampak prominent haha lol
ataupun aku dulu pegang unit besar dalam PCI macam unit R&D & PROF dan program besar seperti seminar sebab orang nampak whoah padahal biasa-biasa je....

Start dengan legend pertama: kak anis arifah.
Anis ni 4th yr jd timb pengarah MTC
Waktu 5th year, jadi timbalan pengarah SPI-5, waktu tu aku jd ajk pengisian, time ni je ktrg jd ajk dalam unit yang sama.
At the same time, tahun tu juga dia jadi timbalan pengarah PEACE PCI.
Bila dah masuk 6th year, still jadi penasihat PEACE. Mantap kan?
Dah lepas jawatan dalam peace pun selalu tnye ktrg "apa lagi eh program peace boleh buat? ade muhasabah tak untuk peace etc?"
Still caring dengan peace even dan turun jawatan
Memang padan dapat anugerah proaktif memecahkan rekod aku dulu heheee :D

orang kuat PEACE dengan syantah ramadannya :)

Legend kedua; salmiah a.k.a kak sal.
Sal pulak orang kuat APC (alex photographer community)
Dulu kerja jaksi induk
Ni dah 6th year, jadi AJK Dinner batch pulak 
Mesra pun still jadi AJK.. 
Plus sebab kerja dia amek gambar, even program PEACE pun dia kena g sebab nak amek gambar. haha n ktrg pun suka la mengendeng2 ^_^
Budak ni aktif bergerak, aku pun dah x terkira berapa banyak program dia join haha

Legend ketiga: nursyahidah a.k.a kak nur.

Kak nur ni garang orangnye tp dia x la sebengis aku hahah :P
Waktu Ihram last year, jadi timb pengarah. 
Dengar cerita banyak juga susah payahnya nak handle program yang lamanya selama sebulan..
Sebulan kot... hoho
Sekarang ni jadi AJK Dinner batch juga.
Baru-baru ni jadi ajk pengisian Mesra...
and paling latest sekali, jadi AJK International Day minggu depan (aku la tu yang bagi nama dia kat pengarah haha)
Legend kan?
Kalau sempat mtc tahun ni, boleh calonkan sebagai penerima anugerah ahli proaktif ^_^

Kak Nur, Kak Wit dan Sal sewaktu Mesra PCI 2015

Mantop kan kawan-kawan aku ni?
dah tua dah 6th year still jadi AJK lagi.
orang lain 6th year nak fokus study dah, xdenye nak pegang program lagi.

aku pulak, dah banyak turun jawatan,
so far yang paling berat cuma jadi SU batch sebab jawatan setahun, ditambah dengan graduasi dan dinner batch tu yang agak berat.
selama 5 tahun duk menyumbang pd PCI, final year baru masuk OB.
selebihnya hanya tukang komen dan tukang share di facebook hahaha
just nak habiskan hari-hari terakhir untuk support adik-adik dari belakang, biar depa yang duk depan :)

legend2 ni boleh la dijadikan teladan oleh adik-adik mahupun batchmates sendiri,
even dah tua, jangan ditinggalkan adik-adik tu,
dorang perlu sokongan dari kita.

aku teringat lagi masa 4th year, aku dapat ayat ni drpd legend adibah aminah.
the true legend indeed.
dia pesan kat aku, lepas dah habis buat satu amal kebajikan teruskanlah buat amal kebajikan yang lain.
dia bagi ayat 7, surah insyirah
Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain) - 94:7
ala kulli hal, moga Allah terima amalan-amalan kita.
semoga kita terus istiqamah dalam menyebarkan kebaikan kepada masyarakat
in sha Allah kita sambung kat kat program-program di Malaysia pulak
jangan futur okayyy haha sedap je cakap.

btw, ramai lagi unsung heroins yang nak dicerita sebenarnya.
yang dulu-dulu jadi AJKT pun sekarang still ramai yang jadi penasihat
tp ni post untuk ahli2 veteran proaktif yang tak pernah jd AJKT, sebab tu nama-nama lain tak naik heee :D
nama-nama lain, boleh cari sendiri.

pasni pls jgn panggil aku legend.
kbai

p/s: Allahummarzuknal-ikhlas-wal-istiqamah! ameen ya Rabb..

pantai alex memang sangat menenangkan ^_^

p/s: doakan zakiah juga diberi ketabahan :)

No comments: