June 10, 2011

sendiri

bismillahirahmanirrahim...

kadang kadang aku rasa tak mampu nak hadapi masalah ini...
memang Allah takkan turunkan ujian ni jika aku tak mampu...
cuma aku belum temui jalan penyelesaiannya...

mungkin doa dan pengharapanku padaNya masih belum kuat...
mungkin usaha aku belum cukup untuk Dia kabulkan doa aku...
mungkin Dia nak aku betul2 kuat sebelum Dia berikan nikmat itu..
baru aku sedar, selama ni aku lupa nak bersyukur atas nikmat yang telah aku hilang baru baru ni :'(
teringat pesan kak syima, kalau nak rasa nikmatnya, kena rasa peritnye mujahadah itu dahulu...

aku tak pasti dengan siapa aku nak kongsi masalah ni...
walau aku pasti hanya Allah sebaik-baik tempat mengadu..
tapi aku bimbang, Allah biarkan aku bergelumang dengan dosa...
Allah tak sayangkan aku, aku takut sangat...
Allah belum kabulkan doa aku..

kawan pesan, sentiasa husnuzzhon dengan Allah...
bukan tak bersangka baik, cuma risau sangat bila dah tak dipedulikanNya..
tiadalah erti hidup di dunia ini lagi :'(

saya tak nak anggap ni monthly symptoms..itu cuma mindset!

bila bercerita bab akhirat, tak mampu nak diungkap betapa gerunnya hari itu...
rasa nak mati cepat walaupun rasa amalan tak cukup...
even hakikatnya tak boleh minta dicepat atau dilambatkan ajal tu..

hidup ni untuk akhirat...
kita tak selamanya hidup di dunia..
sampai bila kita nak duduk di takuk yang lama?
tak teringin pun nak mengaut pahala yang terbentang luas Allah nak beri...

Allah turunkan ujian untuk kita lebih dekat padaNya..
bukannya kita terlalu obses dengan dunia sampai tak menghiraukan hari nak menghadap Dia..
tak ditanya kat akhirat nanti harta yang kita ada..
yang ditanya nanti amalan kita semasa di dunia...

tolong jangan obses dengan dunia !!!



p/s: terkedu mendapat peringatan dari sahabat...

وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ

“Dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya” [QS. Qaaf : 16].

mana silap aku? izinkan aku belajar dari salah ku

No comments: