May 24, 2011

rejected!

bismillahirrahmanirrahim...

rejected..
teruk sangat ke word tu?
maaf, kamu direject..

sungguh, berat juga nak reject orang kan?
bukan semua orang suka kita..
dan bila dah ada orang suka, boleh pulak kita reject?
tak bersyukur kah itu?

maaf..
saya cemburu dengan kawan saya..
cemburu dengan dia yang dirisik dengan cara yang amat baik..
si dia menyelidik latar belakang dalam diam..
merisik dengan diam, menggunakan orang tengah..
tidak memaksa, dan berfikir banyak kali..


sedangkan saya?

senang-senang saje ke nak ajak kahwin?
senang-senang saje ke nak masuk dalam hidup saya mcm tu?
senang-senang semudah ABC?

jika nak dibandingkan kawan dengan saya...
pastinya saya jauh ketinggalan beribu malah berjuta batu di belakangnya..
akhlaknya jauh lebih baik dr saya..
ilmu dan amalnya, belum terjangkau oleh saya..
untuk mendapat risikan yang baik sepertinya, saya harus islah diri untuk menjadi sepertinya..

saya tak mahu memulakan fasa hidup baru dengan permulaan yang tidak baik..
bimbang pengakhirannya juga tidak baik..
bimbang keredhaanNya tak sampai pada usrah saya nanti..
bimbang nasib di akhirat kelak nanti.. :(

mungkin kamu dah cukup baik jika nak dibandingkan dengan saya yang tidak seberapa...
cuma, kamu benar benar tersilap langkah
mungkin kerana saya jugak tersilap melangkah...
semoga Allah pertemukan kita dengan sebaik-baik jodoh :)

kawan saya cakap
"taknaklah amie kawen dengan orang macam tu"
bukan sorang, bahkan lebih dari itu
kawan yang baik pasti inginkan yang terbaik buat kawannya jugak..
terima kasih kawan kerana mengingatkan..
terima kasih kerana menguatkan langkah ini..
dalam mencari redhaNya..

pesan seorang sahabat :
kurangkan komunikasi dengan ikhwah, mana2 yang tak syar'ie, kecuali dalam perkara yg tiada ikhwah yang dpat membantu...
sedang berusaha ke arah itu...
semoga sahabat terutamanya kawan2 lama, diberi pemahaman dariNya

kuatkan aku ya Allah, memang susah..
tapi kata kawan yang lain, kalau kita MAHU, mesti boleh!

p/s: saya yakin saya boleh dapat yang lebih baik dari dia yang dulu jika saya jadi jauh lebih baik dari saya yang dulu :)

*sibuk study (kononnye)

4 comments:

Anonymous said...

seriously amie?

esah said...

Like :-)

a M i e said...

anon : taklah, main main je.. saya je kot perasan dy bg hint kt sy.. hehe

esah : jauh lg perjalanan :D

Mastura said...

check my latest post about 'am I marrying the right person? '' ..

hehe, moga merungkai apa2 persoalan yg berselirat. chaiyok amie :)