December 5, 2011

saya belum bersedia

bismillahirrahmanirrahim...


sedang membuat nota histo, tapi tergerak nak type post, mungkin disebabkn respond2 sahabat pd post fb sy, sy belum bersedia..


banyak perkara saya belum bersedia!
yang paling penting, saya belum bersedia untuk menghadapNya :( terasa diri tak cukup bekalan, tetapi apa2 pun boleh berlaku kan? pemergian allahyarham illham elani sangat terkesan di hati.. gurauan rakan-rakannya jugak menusuk menyebakkan dada, siapa sangka ketidaksediaan kita tak dipedulikan malaikat maut, bila tiba masa kita, kita akan pergi jua..

saya juga belum bersedia untuk memikul tanggungjawab yang lebih besar..
ada orang akan fikir, tanggungjawab sebagai isteri, ada orang fikir tanggungjawab sebagai ketua, macam macam lah yang orang fikir..
saya tak pasti adakah ketidaksediaan saya ini hanya dibayangkan bisikan hati yang hanya menidakkan :(
memang benar orang kata, bila dah tercampak dalam situasi dan tanggungjawab itu, kita akan belajar dengan sendirinya..

tapi,


saya tak rasa saya dah menjalankan tanggungjawab sebagai hamba Allah yang solehah dan taat padaNya..
saya juga belum sempurna menjalankn tggungjawab sebagai seorang anak yg solehah, call mak pun jarang2..
belum menjadi seorang ahli beit yang memudahkan ahlibeitnya yang lain,
belum menjadi sahabat yang sentiasa mengingatkan sahabatnya kepadaNya,
dan saya masih belum pandai mengawal emosi 
serta bermacam-macam lagi perkara yg belum bersedia


maafkan saya, saya belum bersedia..
AJKT mahupun SR adalah terlalu berat buat saya untuk masa ni.. seriously, sy bimbang tak mampu nak jaga ahli2 di bawah saya, saya bimbang tak dapat amar makruf nahi mungkar dalam kalangan mereka, saya bimbang bila saya ada kuasa, sy masih lagi hanya mampu membenci dgn hati dan bukkanya dengan tangan, saya bimbang orang sekeliling saya yang bakal berkongsi hak mereka dengan orang lain yang berganda-ganda ramainya.. sgt risau dapat nak tunaikan hak2 semua :(


doakan saya :(


p/s: terkesan dengan kata-kata sahabat
Saban petang ibunya akan membawa Muhammad Al-Fateh ke tempat yang tinggi menghadap arah Konstantinopel, kemudian ibunya akan berkata:“Wahai anakku, di sana terdapat kota Konstantinopel. Dan Rasulullah SAW bersabda: Konstantinopel itu akan ditawan oleh tentera Islam. Rajanya(menakhluknya) adalah sebaik-baik raja, dan tenteranya adalah sebaik-baik tentera. Ketahuilah anakku, engkau lah orangnya” 
Kitalah yang perlu menggerakkan diri kita, mengangkat diri kita ke tahap yang boleh mengubah suasana, merasa bertanggungjawab dan melakukan sesuatu untuk ummah.Salahuddin ke-2 itu tiada.Yang ada hanyalah kita.
saya akan cuba menyediakan diri, betul kata kak nawwar, benda takkan tersedia dengan sendirinya.. :( 

No comments: