December 12, 2011

mungkinkah terhenti?

malam ni saya tak dapat tidur nyenyak..
fikiran berkecamuk, otak tak dapat berhenti berfikir..

salah saya ke?
nak tanya lagi? ye salah saya la!
nak salahkn siapa lagi?

malam ni saya rasa sangat nak putus asa..
putus asa untuk berdakwah, untuk menasihati dan mengingatkan..
kerana kata-kata saya yang sungguh tidak berhemah
dan kerana itu, orang dah tak mahu dengar nasihat saya..

kebenaran itu sgt perit untuk ditelan..
dan the truth is mulut saya memang direct, kata-kata saya memang tajam
tapi kalau saya tak cakap macam tu, smpi bila awak takkan terasa dengan silap yang awak buat

saya cakap tgjwb kecil tak boleh dipandang remeh!
ya, kalau x camna nak pegang tggjwab yg lebih besar?
sampai bila nak tak nak buat kerja?

tapi saya?
saya rasa saya tak mampu dah nak jaga hubungan dgn org terdekat.
adakah mampu sy menjaga hubungan jika menjadi seorang pemimpin nanti?

saya tahu saya tak sehebat ex-pemimpin kamu.. saya tak pandai berkata-kata seperti dia, orang semua tak diam masa saya berkata-kata, orang tak respect..
saya minta maaf, saya patah hati nak pegang jawatan yang perlu menghandle banyak hati..
saya tak layak, sila pilih orang lain, terima kasih atas sokongan..


Allah, kuatkan aku :"(
memang jalan dakwah ini tak mudah..
mungkinkah perjalananku terhenti di sini?

p/s: tolong, saya perlukan kata2 semngat, saya hampir putus semangat. T.T saya patah hati :'(

4 comments:

ezzati abd rahman said...

salam,amie..jgnlah mudah putus asa dalam berdakwah.Jalan dakwah ini memang bnyak cabaran.Biarlah orang berkata,yang penting Allah,Rasul dan Malaikat sentiasa bersama kita.Selagi kita benar2 ikhlas..

Syafa Mohamed said...

salam ukhti amie...

direct itu bagus,mungkin kadang2 teguran itu perlu ada hemahnya;)

jangan putus asa dulu..Allah pilih kamu dan islam ini perlukan orang-orang yang suka tegur direct seperti amie^^

sebagaimana Umar yang garang menggunakan ketegasannya utk islam,begitu jugak la nnt amie gunakan teguran direct amie tue dengan baik utk islam...

insyaAllah,ada kelebihan disitu cuma masih perlu dicari bagaiman utk guna dgn baik...

yosh2!!!teruskan berjalan...jalan ini masih panjang;)

nur hasyimah mat zin said...

amie...lama kite xsembang2 kan? sabar ya ukhti.

macam zati kate kt komen atas, jalan dakwah mmg banyak cabarannya. once kita ambik keputusan untuk sampaikan sesuatu pd org lain, Allah akn selalu uji kita. apa yg akak pegang selama ni, kalau kita rasa kita hebat diuji, ingat balik Rasulullah dan sahabat2 Rasulullah dan pejuang2 terdahulu yg ujian depa jauh lebih hebat. sampaikan kita akn rasa, kita tak layak untuk rasa lemah pun.

and ujian yg xkurg hebat jgk adalah diuji dengan apa yg didakwahkan.

robbuna yusahhil amie. =)

serunaiklang_91 said...

amie..berangkatlah kamu baik dgn rasa ringan maupun dgn rasa brt dan berjihadlah dgn harta dan jiwa di jalan ALLAH.yan demikian itu adalah lebih baik jika kamu mengetahui.:)