July 15, 2011

no one anymore

bismillahirrahmanirrahim...

kali ini, saya terpanggil untuk menulis sedikit tentang perkara yang sebenarnya normal ataupun "3adi" dalam bahasa ammiyah dalam kehidupan kita... bile melihat status kawan di facebook, dan mendengar luahan hati sahabat di skype, serta mengalami sendiri situasi ini, seriously memang takkan dapat nak lari dari keadaan ni.. sapa2 pun akan alami..

suatu benda yang pasti akan terjadi ialah, bila seorang wanita tu dah bernikah, orang yang paling perlu ditaatinya adalah suaminya..

ya, saya tak nafikan kenyataan ni.. syurga wanita di telapak kaki suaminya..

tapi yang sedihnya, syurga tu bukan di kaki pakwemu, neraka adalah!

dia tak tahu yang kawan dia dah berkorban macam macam untuk dia, yang dia tahu dia gembira pakwe dia ada bersama dia..
saya sendiri pernah melaluinya.. serius kecik hati dengan kawan yang tak tahu menghargai penat lelah kita.. untuk dia jugak tu!
kita sanggup gadai masa, gadai wang, gadai tenaga untuk dia..
tapi bila pakwe dia datang, dia pandang sebelah mata je dengan kita...

ingat tu, pakwe awak tu bukan suami awak..
ingat tu, sekali awak buat macam tu kat kawan awak, sampai bile2 pun berbekas dalam hati kawan awak tu..
ingat tu, jangan sampai hubungan dgn pakwe yg baru setahun jagung merosakkan hubungan dengan kawan baik awak yang dah bertahun2 tu...

pesan saya, jangan sampai kawan awak tu takde di sisi awak pada masa pakwe awak tinggalkan awak! baru padan muka awak! memang puas saya gelakkan awak..hahahahhaaaa~

p/s: saya tahu saya pasti akan kehilangan awak juga, lebih2 lagi bila awak dah mendirikan rumah tangga..kerana saya juga pasti berbuat begitu... selamat tinggal !

No comments: