December 7, 2010

kotor...

bismillahirrahmanirrahim...

cuba kte bayangkan satu analogi ni...
gelas yang kotor, walau dengan hanya setitik dakwat hitam...
kita cuba masukkan air, xkan hilang warna hitam tu walau banyak mana pun kita letak air..

begitulah dengan manusia...
kalau kite duk top up amalan dari hari ke hari, tapi ade satu amalan buruk yg kte x tinggal2kan, masih kotorlah diri ni dengan dosa yang satu tu..

Sabda Nabi saw : “Orang yang melakukan hijrah yang sebenar ialah yang meninggalkan perkara yang dilarang oleh Allah”. ( Riwayat Imam al-Bukhari dan Muslim)


hati ni, hari tu, tersentap sangat
tibe2 ade kawan cakap, " amie, kau lupekan je lah ***, dia x layak jadi imam kau "
hmm, mende ni dah expected pun
tp sangka pulak penerimaan nye sangat perit...
xpelah amie, hidup ni bukan untuk dunia tapi untuk akhirat..

saya bersyukur, lega dan tenang bila dapat berita tu
alhamdulillah, akhirnya Allah dah tunjuk..
Allah memang sayangkan aku.. :)
at last, dapat juga melepaskan diri dari belenggu kejahilan tu..

ya Allah, aku memohon padaMu, hilangkanlah aku daripadanya sebagaimana Kau menghilangkannya daripada aku.. hilangkan, buangkan, lenyapkan..
jauhkan aku daripada dia, jauhkan ya Allah...
dan berikan aku keyakinan bahawa apa yang aturkan semuanya terbaik buat kami :)
berikanlah hidayah kepada kami sebelum tibanya hari pintu taubat sudah tertutup..
peliharalah kami ya Rabb...

No comments: