July 29, 2010

tak perlu baca !

bismillahirrahmanirrahim..

post kali ini tiada faedahnya...
tidak perlu dibaca ku rasa andai anda rasa masa anda berharga..

* * * * *

" hari ni aku nak start buat kerja lama, nak start semula tabiat lama.. kena berubah sebab nak siapkan kerja2 yang dah lama terbengkalai.. ku perhatikan harapan adikku yang menggunung.. x sanggup, x sampai hati ini nak hancurkannya..

akim tunjuk gambar kecilnya.. " akim nak baju macam ni".. ok, aku terdiam (baju raihan).. " amie mane reti nak buat baju macam ni".."oh, amie x reti eh yg kat tgn? amie jahit yg kt leher je la"..

aku sedaya upaya berdolak dalih xnak dah jahit leher cekak musang tu.. memang kena sabar nak buat.. sayang akim punye pasal.. nti amie try, amie cuba buat kalau sempat..

* * * * *

ku selongkar stor bawah tangga, ku keluarkan mesin keramat, mesin jahit yg dah brape kali terpatah jarumnya dek jahit zip kat bahagian besi tu.. lelah ku naik turun tangga cari buku azimat.. mane buku tu? baru hilang buku mnjahit.. tahu terkial2 x reti nak jahit.. macam mane kalau hilang alQuran? sesatlah hidup jawabnya...

ok, sampai sekarang x jmpa lg buku tu, nmpknya tertangguh lagi la baju budak2 ni... aku ade byk mnde da kena buat.. tp duk lengah2kan...
cuti tinggal 2 bulan je lagi... sempat ke ni?

* * * * *

kerja ni memang dah lama aku nak buat sejak balek hari tu.. ku buka almari. ku keluarkan kotak simpananku.. ku tertarik dengan dairi ku masa form 4..
ku selak2, ku senyum dan ku gelak sendirian.. jahilnya waktu muda dulu...
ku imbas memori2 lama, ku cuba ingt semula rakan2 lama.. rakan2 EIC, plkn, dll..
tak semua dapat ku ingt kembali.. maaf kawan.. :(
teruk juga perangai ku dlu..
tapi ade amalan yang aku selalu buat dulu, tidak mampu ku lakukan sekarang.. hmm, ape amie ni?
ku selak2 buku "between me and him 1" n "between me and him 2"...
bodohnya diri ni bila baca semula.. cinta monyet x kemana... :)
anggaplah tu satu kenangan masa muda remaja dulu... jangan diulang kesilapan yang sama :)
ade buku kosong..

"aku nak titip memori between me and him 3"

tapi aku tahu, lama2 aku buang jugak menda tu.. aku nak bakar jugak buku2 tu bila dah sampai masanya..

perlukah aku bakar?
perlukah aku buang memori2 tu?
rasenye WAJIB sebab nti mendatangkan fitnah kan kan..
xpe la, aku tetap nak tulis psal him part 3!
kalau bukan dia, nasibnya sama je la.. bak cerite autobiografi
-tamatlah riwayatku sebagai sebuah buku-

ni wasiat aku ( tolong sampaikan pd waris terdekatku)
*andai ku pergi dulu, tolong hapuskan semua buku2 tu, x perlu dijadikan kenangan orang lain kot :D sebab ade lg 1 kotak boleh simpan kalau nak ingat amie yg telah pergi dulu...

so, mende2 tu xde gunanya!
tapi aku tetap nak simpan elok2 dalam buku..
sebab aku akan lupa ape silap aku dulu!
sebab aku akan lupa siapa aku yang dulu!
sebab aku takut pisang berbuah dua kali...

ok, aku nak simpan memori ni...
biar aku puas hati :)

::teringat cerite mr. safdi kt ksp::

* * * * *

sekian celoteh di petang hari..sekadar meluahkan perasaan, jangan ambil apa2 pengajaran di sni! wassalam

2 comments:

Muhammad said...

weh..aku dah terbaca..cam na neh?haha =D

a M i e said...

dah terbaca buat2 x bace tau tau :DD