June 22, 2010

usia semakin senja..

bismillahirrahmanirrahim..

sedar x sedar, umurku sudah mncecah 19 tahun 6 hari..
dah tue rupenye, tapi amalan still x bertambah.. huuhu

last week, bitrthday sy yg ke 19...
so, sy nak mnta maaf semaaf-maafnya kepada semua yg ade kecil hati dengan saya..
dan sesiapa yang rasa saya ada umpat dia.. sy dah x ingat..
nampak sngt suka mengumpat... huk3 (nak taubat, maafkan saya)
siapa yg mahu saya minta maaf personally boleh inform sy di email saya..
sesiapa yg rasa sy ade hutang ape2 hak dy, sila la tntut..
risau di mahsyar nanti, kena cari kamu semua nak bayar hutang
sedangkan dah x knal dah masa tu..

even sy tahu bukan semua org kt dunia ni baca, sy still nak tulis..
minta maaf sgt2..
to my family...
my schoolmates..
my friends yang sanggup telan pahit manis hidup dengan saya...
cikgu2 dan sesiape je pun la..

kepada mak, ayah, along, sheila, elly, akim, acit n tam..
kepada acik ju, keyra, cik ana, mbah,
semua saudara mara, sepupu sepapat, maaf andai mulut terlampau lancang,
terlebih dalam bicara mahupun perbuatan sejak diri ini dilahirkan..

kepada rakan2, senior2 dan junior2 yang marahkan saya masa kat sekolah dulu..
memang sengaja saya kantoikan ni dan itu, tapi sy xde pilihan..
di akhirat kelak, kamu semua xdapat nak tlg sy kalau sy x amanah dulu..

kepada rakan2 ikhwah batch sy, seriously sorry!
i admit i'm a lil bit strict, but i was just doing my duty :(
xde hati pun nak cari gaduh ngan korang..

kepada cikgu2 mahupun sesiapa yg tidak tersenarai..
maaf andai diri tidak sengaja terlukakan hati kalian..

buat kamu, saya minta maaf sangat sebab selalu kecewakan kamu..
but i got no choice but to hurt you..
maaf atas hak2 yg tak tertunai...

buat sahabat2 yang sedang berkawan dengan saya..
maaf andai kamu terpaksa mnerima diri yg serba serbi kekurangan ni...

semua, terima kasih atas jasa dan budi...
hanya Allah yg mampu memberi balasan setimpal dengan jasa2 kalian..

*p/s : kepada housmates ksp, sorry sebab ambil masa korang.. sorry sebab buat perangai..
saya just nak end kan budaya suprise tu.. dat's why saya ajak semua pergi sekali.. kesian jugak kat korg perah otak.. lg untuk bdays taun2 depan..

to houmates floor 8, sorry sgt2.. bukan xnak bangun, bukan marah bila dikejutkan tapi memang mengantuk gila3... seriously, suprise korg menjadi.. i didnt even notice that you all beli kek tu.. to nisa', nek n yana, sori sgt3 !

thanks untuk semua yang nak wish even xtau the exact day, even tercepat mahupun terlewat, seriously i appreciate them..

untuk yg bagi hadiah, x mmpu nak ckp ape2 selain thank you.. hadiah semua bermakna, beg2 yg memang mnjadi collection, buku2 yg sgt bermanfaat, coklat2 yg memang teringin, keychain yg memang kedekut kalau nak beli sendri, buku n hi lite yg betul2 brguna nak study, jam yg menggntikan jamku yg hilang kat surau dlu, semua makanan yg memang duk mengidam n semua yg diberi, insya Allah bermanfaat :)



x lupa ntuk semua nasihat2 untuk usia yg semakin senja ni..
semoga Allah merahmati kamu semua..
semoga kita sama2 berjaya di dunia dan lebih2 lagi di akhirat kelak :)

p/s: library mode.. saya nak jadi budak rajin.. ade budak excellant cakap, " kejayaan tu Allah yang bagi, mintak lah, mesti Dia bagi." tq kawan, saya suka kawan dengan kamu :)

"alhamdulillah.. ya Allah, berikanlah aku hati yang istiqamah beribadat kepadaMu.. keazaman yang kukuh dan utuh.. amin..
kurniakan aku kesabaran menempuh ujian trutamanya summer yg merupakan kaffarah dosa2 kecilku..."

lagi 2 minggu nak exam, orang dah habis, ktrg baru start.. adapt la amie, tiap2 tahun camtu...

malam tadi buat sc suprise utk akak sc.. skali smbut bday saya, kak hannah, auni n dila.. tapi sy pelik kenapa ade org x suka sc? kan best.. heehe

saya ptong fathirah je :(

lagi sebulan nak balik :)
lagi 3 minggu nak habis sem2, sy semakin gila ambil gamba org byk2..
hahahaa






gamba untuk prctcal biochem n anatomy last untuk tahun ni..
ok, kne sambung study :)
assalamualaikum..

2 comments:

nur hanina said...

hehe nasib baik kau pergi jugak las las :P

a M i e said...

hee.. sori kawan :)