June 7, 2010

jangan kacau aku lagi!

ﺑﺴﻢﺍﻟﻠﻪﺍﻟﺮﺣﻤﻦﺍﻟﺮﺣﻴﻢ

argh, susahnye nak lari dari kau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
benci la kat kau!!!!!!!!!!!!!!
suke sangat ikut aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
berambus!! blah!!!
tapi aku tau, macam mane aku cakap pun, kau x kan nak tinggalkan aku pun kan?

itulah syaitan!
syaitan tak pernah putus asa nak goda kte...
x pernah nak tinggalkan kita..
x pernah nak lupakan kita..

hari tu.. saya pegi jalan2..
destinasi tu.. ade kwan lama...
"kawan lama"...
ok, dia ikhwah... nak pegi jmpe je rasenye..
lame x tgk muka dia, denga suara dia, cakap depan2 dengan dia...
ok,syaitan dah start menggoda...
" cepatlah call, pastu janji nak jmpe"

arh, penat! penat iman nak lawan nafsu n syaitan ni...
lantas, saya mula menimbulkan akibat2 buruk perbuatan ni..
saya cakap kat kawan sy, " aku tengah menahan ni.."
kawan jawab, " tahan ape? tahan marah kat sape? penat ke?"
saya hanya tersenyum...
kesudahannya, biarlah Allah saja yang tahu..

Allah dah ingatkan kita banyak kali dah..
jangan ikut langkah syaitan,, jangan ikut..
tp tu lah dia, iman kepada Allah tidak cukup kuat ntuk melawan nafsu dan syaitan..
akhirnya kita tewas dengan mudah sekali di tgn syaitan laknatullah..

"wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan. barangsiapa mengikuti langkah-langkah syaitan, maka sesungguhnya dia(syaitan) menyuruh mengerjakan perbuatan keji dan mungkar" [anNur:21]

syaitan pulak dah cakap awal2 ..

'dan syaitan berkata ketika perkara(hisab) telah diselesaikan, " Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepadamu janji yang benar, dan aku pun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku menyalahinya. tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan (sekadar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku, oleh sebab itu janganlah kamu mencerca aku, tetapi cercalah dirimu sendiri. aku tidak dapat menolongmu, dan kamu tidak dapat menolongku. sesungguhnya aku tidak dapat membenarkan perbuatanmu mempersekutukan aku (dengan Allah) sejak dahulu." sungguh, orang yang zalim akan mendapat seksaan yang pedih' [Ibrahim:22]

so, semua ada akal ntuk fikir sendri kan?

"dan ssungguh, ia (setan itu) telah menyesatkan sebahagian besar di antara kamu. Maka apakah kamu tidak mengerti?" [Yasin:63]



tepuk dada, tnyalah iman..
semoga Allah sentiasa melindungi kita dari godaan syaitan.. amin..

p/s: dah nak balik Mlaysia pun makin homesick.. hehe.. ade lg 2 exam besar perlu ditempuh..
kepada sahabat2 lain yang tgh final, semoga Allah memudahkan setiap urusan kamu..
rabbana yunaggah, insya Allah..

*skrg tgh blaja bloody module..
*baru pas habis tgk adamaya.. terasa ingin pulak suami pilihan keluarga.. hahaha :P

2 comments:

ms dr.nisa-to-be said...

amie!
syaitan x pnah letih hasut kita, tp kita selalu penat nak lawan mereka..
inilah manusia...

p/s: bru tgk ko blakon dlm youtube utk klip video musyrif...x sgka ko nih mmg talented...teringat kite wt psembhn kt mckk tyme EIC..hehe

a M i e said...

eh, mne ade aku blakon ntuk musyrif..
untuk prgrm lain ade la..
tu amira laen tu..huk3
EIC! ahaha,, lawak la..