December 25, 2018

MO cabuk je

Wah! dah dua tahun berhabuk blog aku.
masa HO ship memang busy sgt sampai tak sempat nak update blog.
bila dah jadi MO ni, dah start rasa depressed, then aku mula terfikir nak tulis blog balik.
sebab nak elak jd depression.

Well, semalam was my first  day working as a real MO. functioning alone in my KK.
things were hectic, rasa cam apa ni byknye patients.
tapi sebenarnya kes TCA x sebanyak selalu. selalu 50 patients, tp aku dpt 20 org je..

dulu aku elektif posting anesth, walaupun aku banyak kali minta emergency tp x dapat2..
tak tahu nak salahkan siapa, so salahkan diri sendiri la kot.
dapat anesth bukan alasan untuk aku x pandai emergency cases.

anyhow, semalam dekat clinic aku paling x pandai cases yang fresh.
muka ade lesion la, kes rashes kat badan la, kes luka kat mata la, macam2.
pastu ade kes sawan la hmm

ya Tuhan, x pandainya nak manage case macam ni..

banyak sangat kes yang undermanage.
mulai harini, kalau x pandai, aku akan consult seniors. 
ok bai.

No comments: