November 5, 2010

now i know :)

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah, aku masih diberi peluang untuk menerima dugaan lagi hari ni
alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah untuk ujian kali ini...
aku tau Kau sayangkan aku, alhamdulillah

pagi tadi, dapat berita dari kawan..
actually, a bestfriend of mine :)
dia ckp ayah dy sakit kronik, and he got 6 months left
aku pun tersentap, aku pun menangis sama
walau aku tau rasa ini x sesakit rasa kawan aku...

aku sedih, aku terkilan dan tersentap...
apa agaknya rasa bila kite tau ajal kite dah nak sampai?
maaf kawan, aku x mampu nak buat apa2 untuk kau..
hanya doa mampu ku smpaikan dr kejauhan ini...
aku tau kau tabah dan cekal..
kau kena tabah untuk diri kau dan keluarga kau..
kau masih ada aku n Allah yg pentingnya..

bersyukurlah sebab pemergiannya tidak tiba2
bersyukurlah sebab orang lain pergi tanpa tanda...
tapi apakan daya, manusia kan kita
sentiasa lemah dan mengharap bantuanNya..
ya Allah, berikan kami kekuatan ya Allah !

aku pun nak kongsi kisah sedih dengan dia..
tapi aku x nak tmbah lg keserabutan dia..
daripada rasa malas nak type, jd rajin nak type dlm blog ni..

* * *

sekarang aku tahu, macam mana rasanya perasaan itu
sekarang aku tahu, apa yang kau rasa..
tak ape, aku mmg marah tapi aku boleh cuba kawal marah tu
kau dah musnahkan impian aku..
aku tak tau kalau aku je yg rase mcm tu
tp aku dpt rasakan yg kau memang nak musnahkan cita2 aku tu
dah x boleh nak husnuzzon dah kawan..
mintak maaf kawan, mungkin aku termasuk dalam jalan cerita kau..
aku akan cuba, akan cuba untuk bina impian baru
tanpa kau, aku akan cuba.. inshaAllah, aku kuat !
aku tahu aku cekal !
maaf sebab terdrag kau masuk cita2 lama aku
aku harap kau jangan datang lagi
aku penat dah nak cipta impian baru
terima kasih byk2 kawan, kalau aku ade hutang brg, boleh tuntut
hutang budi, semoga Allah bayarkan :)

kawan, tolong jangan cari aku lagi
kalau kau cari aku
aku akan x tersengaja masukkan kau dalam cita2 aku semula
jangan datang lagi..
walau aku tahu kau wujud dan kau tahu aku wujud
anggap je lah cita2 ni x pernah terjadi

aku dah xnak berangan, aku nak betul2 pastikan impian aku tercapai kali ini!
terima kasih :)
saya sayang kamu kawan walau mcm mana pun :)

amie, please dont and you must not have hard feelings ok !!!

p/s : o Allah, give us strength !!

today's quote :
"If you have made mistakes in the past, learn from them, then let them go"