March 5, 2012

benci tengok muka kau!

benci lah bila tengok muka dia..

benci benci benci...
 ok, set minda sekarang, xnak dah tengok muka dia!!!!

tapi dia masih tersenyum mesra dengan muka bercahaya... aku tak boleh tengok muka itu..
kenapa?
sebab mata ini allergic sangat! 
aku penat! penat nak bermujahadah :'( penat nak melawan perasaan ni...
dia bukan senyum kat aku pun..
tp muka orang baik camtu, memang tenang dan berbunga hati melihat...
dan akhirnya, aku juga yang kecewa.. bila dah jatuh hati tapi penat sebab syok sendiri...
dan akhirnya terpaksa mengalah sebab tak cukup baik nak dibanding dengan dia...sob3
dan yang penting, sebab Allah dah aturkan jodoh yang terbaik, aku taknak simpan perasaan pada dia sebab kesian dekat bakal suami aku nanti..

 itu sebabnya Allah dan pesan, jaga pandangan tu kan! sebab apa?
sebab DARI MATA, MEMANG AKAN JATUH KE HATI

“Dan katakanlan kepada orang laki-laki yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya:Yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesunggunya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”. Katakanlah kepada wanita beriman : “Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya”
(An-Nur: 24:30-31)
semakin kita mengenali dan banyak ilmu tentang sesuatu, semakin bertambahlah kecintaan kepadanya ..
begitu juga jika kita semakin mengenali Allah, para rasul & nabi serta dinul Islam seluruhnya, semakin bertambah-tambahlah kecintaan kita terhadapnya.. :)

 kalau stalk fb orang smpi 20 kali sehari, mana lah tak jatuh cinta pada si dia..
malangnya sebab stalk fb lebih kerap drpd mencari Sang pencipta di dalam solat serta bacaan kalamNya :( 

kalau duk tercari-cari time kuliah/majlis, manalah tak terpaut hati tu!
 argh, jangan dilayan sangat syaitan dan nafsu tu!
mujahadah kuat sikit! Allah janji ganjaran besar and lagi best drpd dia.. hehe
 

 p/s: saya harap Allah tunjukkan kat saya keburukan awak...sob3, sebab sy asyik nampak yg baik2 je pasal awak.. sedih tahu tak bila simpan perasaan tp awak tak tahu pun.haha, *pathetic!*
ok dah, hentikan semua ini, byk benda nak kne fikir!

nah, baca ni!
http://muharikah.com/archives/3083/

3 comments:

nisazaidan said...

=)

Izyan Hanis said...

haish amie suka budak batch kiteee eyk. kantoii ! ;p

miss asilah said...

haih, budak section ke amie!? hahaha :p