October 20, 2011

cuit...

bismillahirrahmanirrahim..

sejak kebelakangan ni, hati ni mudah sungguh disentuh dan dicuit.. risau juga.. kenapa agaknye symptoms ni datang tiba-tiba? adakah sebab saya berhubung dengan mak dengan sangat baik? sehingga saya lupa situasi hidup yang sebenar?

ok, diri sendiri yang patut disalahkan..
risau juga, hati ni cepat datang perasaan dan perasan..
mungkin ini salah satu physiological feedback untuk melupakan dia?
yup, saya perasan, sejak kawan saya bercerita dan membuka kisah lama, saya rasa unprotected..
mungkin sengaja nak distract kepala ni drpd mengingati apa yg x patut diingati..
bimbang akan kesudahan hidup ini. bukannya bimbang akan kesudahan mati nanti :(
saya ingin watak dia dihapuskan dan dimatikan dalam kisah hidup saya, walaupun saya tahu bukan kuasa saya untuk berbuat demikian..

kadang-kadang, saya lupa bahawa Allah dah aturkan kisah hidup saya begitu..
mungkin dimulai dengan kisah buruk , tapi tanpa pengalaman buruk itu, mungkin kita tidak terlalu menghargai nikmat iman yang kita dapat sekarang..

serius, saya risau.. risau... risau..
risau jika waktu itu tiba juga..
rasa nak lari jauh jauh ke dalam ceruk dunia..
rasa nak delete semua, facebook dan blog..
tapi mungkin tak sampai waktu itu bagi saya..
jika saya mati awal...atau
mungkin tiada si dia bagi saya, seperti yang dah termaktub..

saya rasa saya perlu ambil langkah, dan bukan hanya duduk dan lihat dan mula berperasaan..
semoga Allah membantu :)
terfikir nak post pasal hati dan perasaan ini, sebab baru pulang daripada menasihati adik-adik berkaitan you-know-what.. mereka turut mengalami apa yang pernah saya alami..
semoga tiap kata yang saya tuturkan dapat menyentuh hati hati mereka..
semoga ucapan mulut ini berjaya melembutkan ego mereka..
jangan risau, saya pernah rasa apa yang kamu rasa dahulu
and mungkin lagi teruk.. jangan pernah putus asa dengan rahmatNya :)
semoga Allah membuka jalan kebaikan seluas-luasnya untuk kami

pesan saya pada adik-adik,
jangan persoal. layakkah dia menjadi bapa kepada anak-anak kita..
tetapi tanyalah, layakkah kita menjadi ibu kepada anak-anak mereka?

sekadar luahan perasaan yang tidak bermanfaat.. saya tahu masalah saya tiada orang dapat selesaikan.. segalanya terletak di tanganNya.. doakan saya agar sentiasa redha dengan ketentuanNya.. doakan saya terus kuat mengharungi dunia yang sangat mencabar ni..

p/s: saya dah mula mengalami simptoms2 merinduiNya :'(